Friday, October 24, 2008

Hari Raya 2008 - Bahagian 4

Saya rasa kemuncak Hari Raya Aidilfitri bagi saya untuk tahun ini iaitu Tahun Hijrah 1429 bersamaan Tahun Masehi 2008 ialah Rumah Terbuka Yang Di Pertua Persatuan Murid Tua sekolah saya SDARA iaitu Sekolah Datuk Abdul Razak Alumni. Ia diadakan pada malam 23 Oktober 2008 di rumah beliau di Precint 10 Putrajaya.



Sepanduk ini menceritakan segala-galanya. Datuk Dr. Hj. Abd. Latiff Ahmad ialah Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia dan Ahli Parlimen Mersing, Johor. Selain mengamalkan moto 'Once a Sdarian always a Sdarian' Datuk juga nampaknya mengamalkan moto 'Once a Johorean always a Johorean'. Pasukan Ghazal ini dibawa khas dari Johor, saya tidak pasti dari Daerah mana. Sebenarnya melihat satu pasukan ghazal secara 'live' ini merupakan tarikan kepada saya untuk tidak tinggal semasa Hari Terbuka Datuk Dr. Latiff.




Kawan-kawan saya. Kebanyakannya adalah juniors saya.


Saya dengan kawan-kawan.



Ini geng dari Melaka.



Ini pula geng dari Putrajaya, Selangor dan Kuala Lumpur.


Setiausaha Agung Persatuan Lt. Kolonel (B) Razak menghulurkan surat-surat memanggil Mesyuarat Agung. Ini pertama kali saya melihat Razak berkepala botak.


Mungkin inilah salah satu sebab Datuk membawa pasukan ghazal dari Johor. Rupa-rupanya Datuk hendak menari Zapin. Hebat juga Datuk berzapin!


Lagi Datuk berzapin. Alangkah indahnya jika Datuk dapat berzapin dengan Datin!


Eh Wah!



Siapa yang salah ni?


Ha, sekarang baru betul!


Datuk di meja VIP. Datuk meminta kami duduk di meja VIP, tapi kami menolak kerana merasa lebih selesa duduk makan di meja biasa.


"Wah, hebat betul Datuk menari Zapin" kata Ibrahim, Timbalan Yang Di Pertua kami. Sebenarnya Ibrahim memohon balik awal, oleh itu saya yang bersama Ibrahim terpaksa menurut.


Jamal Abdillah menjadi penyanyi jemputan. Dia menyanyi secara 'minus one'. Mungkin lepas ini dia menyanyi dengan pasukan ghazal. Saya tidak dapat pasti oleh kerana sudah meninggalkan Majlis.


No comments: