Sunday, January 22, 2012

Alhamdulillah semua berjalan lancar


Mungkin ada yang bertanya mengapa agak lama saya tidak mengemaskinikan blog saya ini. Sebenarnya saya sibuk dalam persiapan majlis pertunangan anak ketiga saya Miza. Maklumlah sudah lama saya tidak 'begholek' iaitu bahasa Negeri Sembilan bermaksud 'kenduri besar'. Anak kedua saya kahwin pada tahun 2002, iaitu sepuluh tahun yang lalu.

Oleh kerana ini hanya majlis pertunangan, saya dan isteri menghadkan kehadiran saudara mara kepada adik beradik kami dan keluarga mereka. Bila dicampur dengan anak menantu dan cucu mereka, beratus juga jumlahnya. Saya tidak bimbang tentang kehadiran mereka, tetapi kehadiran jiran-jiran membimbangkan saya. Di saat-saat akhir saya dapati ramai yang tidak dapat hadir kerana terpaksa berada di tempat lain. Maklum sajalah masa ini cuti panjang sempena Tahun Baru Cina. Sehinggakan kedua-dua keluarga jiran di kiri kanan saya tidak dapat hadir kerana pergi ke kenduri keluarga dekat mereka.

Sebenarnya saya rasa tidak adil terhadap mereka kerana saya sering pergi ke kenduri jiran-jiran. Tetapi syukurlah bilangan jemaah surau yang datang untuk membaca Tahlil dan Doa Selamat tidak menghampakan. 

Alhamdulillah juga majlis berjalan lancar tanpa apa-apa halangan. 

   

No comments: