Monday, October 19, 2009

Jalan Baru Bukit Putus

Sempena Pertabalan DYMM Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz pada 26 Oktober 2009 akan datang separuh dari jalan baru Bukit Putus yang menghubungi Seremban dengan Kuala Pilah mula dibuka semalam.

Mengapa separuh sahaja? Sebenarnya cuma laluan menghala Kuala Pilah atau laluan mendaki sahaja yang dibuka. Pemandu dari arah Kuala Pilah ke Seremban masih lagi mengunakan laluan menurun yang lama.

Kenapa tak buka dua-dua laluan? Tak dapek se nyawab do.



Pemandangan hutan belantara arah ke Bukit Putus, Jelebu.


Saya menikmati keindahan alam semula jadi.



Pandangan arah ke Seremban.

4 comments:

Anonymous said...

Dear Maarof

As I have mentioned earlier, the Kuala Pilah/Seremban dual carriageway was actually a delayed project. Or shall I say, a neglected project.

Menteri besar sudah bertukar lebih dari 4 orang jalan itu masih macam itu... sempit dan menyesakkan.

Sekarang era IT dan bloggers, jalan KP/Sban tidak juga di lebarkan dan di upgrade... Kenderaan berlipatkali ganda naiknya bilangannya. Apa kerajaan N9 buat. Takkan lah nak lihat dan tunggu aje.

Kena cari ramai ketua atau pun wakil untuk menyuarakan hal hal upgrading jalan dan projek kemudahan rakyat.

Jangan orang Kolopilah bosan sok, undi lain sok, susah.

wassalam
MA

Anonymous said...

Dah lamo bonar nak tunggu jalan baru ....raso tak sobar2 dah.....Dongar kobar jalan ni bolun secaro `officially' bulih lalu ..iyo ko. Se difahamkan akan ditutup semulo pado 30.10. ni? botul ko..
Dengan adonyo jalan baru se raso Kolo Pilah, Jompul akan maju......itu kalau `wakil2' yang dipilih `tak lolap' kalau kan duduk mengangkang yo tak jo maju. Kono buek perancangan.

Muhammad Abdullah, Kajang

dinsmann said...

dah mulo ngeblog nampak eh...

Anonymous said...

best woooo jalan baru bosar mcm lubang idung orang 2 sebiji pehhhhhh mari ahhh