Sunday, October 5, 2008

Dua sekali?



Gambar-gambar diatas sebenarnya gambar lama. Ia saya ambil beberapa hari sebelum Pilihanraya Umum ke-12 beberapa bulan dulu. Saya sedang berada di Seremban 2 bila tiba-tiba saya teringat akan sahabat lama saya En. Morshid, bekas Ketua Kampung, Kg. Kayu Ara Mambau. Beberapa meter dari rumahnya saya ternampak dua kereta diatas yang terbabas ke dalam longkang. En. Morshid pun tak tahu mengapa.

Beberapa tahun dulu Kg. Kayu Ara merupakan satu kampung yang sunyi. Sekarang tidak lagi. Jalan terus menghubungi Mambau dengan KLIA melalui kampung ini. Kampung ini pula terletak bersebelahan dengan Seremban 2. Ia menjadi laluan diantara Seremban 2 dengan Port Dickson.

En. Morshid ada membuka sebuah gerai yang dinamakan 'Pit Stop' di sebelah rumahnya. Seronok juga kami berbual cerita-cerita lama di gerai itu. En. Morshid dah lama tak jadi Ketua Kampung lagi. 'Bagilah pada orang muda pula' katanya.

Berbalik kepada dua kereta yang terbabas itu. Saya cuma nak mengingatkan semua termasuk diri saya sendiri supaya membawa kereta berhati-hati terutama di musim perayaan ini. Walau pun kerosakan mungkin sedikit tapi ini cukup menyusahkan tuan-tuan punya kereta berkenaan.

No comments: