Tuesday, March 1, 2011

Merlimau - Bahagian 2

Cik Wi dan bekas anak muridnya. Gambar dari akhbar The Star.

Yang berbaju kuning itu ialah Cik Gu Haji Zawawi. Rumahnya cuma lebih kurang 150 meter dari rumah mertua saya di Merlimau. Cik Wi (gelaran kami kepadanya) sebaya dengan saya dan berkahwin dengan saudara isteri saya. Kami sama-sama menunaikan Haji pada tahun 2007.

Cik Wi berasal dari Umbai, Melaka, kalau tak salah saya. Dari itu seperti saya dia juga termasuk dalam golongan "Bukan sebarang orang boleh berkahwin dengan orang Melemo" seperti saya sebut dalam pos saya sebelum ini. Bezanya antara Cik Wi suami isteri dengan saya suami isteri ialah mereka menetap di Merlimau sedangkan kami menetap di Seremban. Oleh itu juga Cik Wi dan isteri akan mengundi di Pilihanraya Kecil N27 Merlimau pada 6 Mac 2011 yang nanti.

Dari gambar di atas sudah jelas siapa yang Cik Wi akan pilih sebagai ADUN atau wakil rakyatnya. Kebetulan pula calon yang dipeluknya itu ialah bekas anak muridnya. Kalau sebelum ini anak muridnya itu tidak lupa mengucapkan Selamat Hari Guru kepada bekas gurunya, tak tahulah apa pula yang akan diberikannya kalau beliau sudah bergelar Yang Berhormat.

Melainkan seperti saya kata dalam pos saya sebelum ini, Cik Wi dan orang Merlimau inginkan perubahan.

1 comment:

Anonymous said...

Maarof.

Yang berbaju kuning itu ialah cikgu Zawawi Md. Zin. Last sekali kalau tidak silap dia GPK SK Pernu kut ke Umbai... lupa dah. Sekarang menjadi penceramah tetap MAIM dimana dia berceramah ugama Islam di masjid-masji serta surau-surau di negara Melaka.

Pernah menjadi GPK di SK Semabok. Di situ saya mula kenal beliau.

wasalam

MA